To nye chefer til
Skagens Museum
to nye chefer
Skagens Museum opruster med to nye chefer, som skal understøtte museets strategiske udvikling.
Afdeling for Formidling og Undervisning skal fremover ledes af Berit Anne Larsen, der kommer med solid erfaring fra museumsverdenen. Siden 2001 har hun bestredet forskellige ledelsesposter, bl.a. som leder af ARKEN Undervisning og senest som Udstillings- og formidlingschef på Statens Museum for Kunst, hvor hun var dybt involveret i udviklingen af SMK Thy. Før det var hun bl.a. leder af Skoletjenesten på Louisiana. Larsen er uddannet cand.mag. i moderne kultur og kulturformidling fra Københavns Universitet, og har siden varetaget forskellige bestyrelsesposter og censoropgaver.
Pernille France bliver chef for Afdeling for Kommunikation. Hendes karriere er gennemsyret af kommunikation, brand og forretningsudvikling på både strategisk og operationelt niveau, og senest har hun været chef for Strategisk Vækst i Kolding Kommune. Hun har tilbragt en længere periode i LEGO som Marketing Director og senere CMO i LEGO Education, men har også været International Marketing Manager i bl.a. Cadbury Schweppes og Bolia. Desuden har France solid erfaring som CEO, I virksomheder hvor fokus har været vækst, forretningsudvikling, forandringsledelse, innovation, branding og kommunikation. Hun har de sidste 10 år sideløbende varetaget en række bestyrelsesposter. Hun er uddannet cand.merc. i markedsføring og strategi fra Aalborg Universitet.
“”Berit Anne Larsen og Pernille France er to vigtige tilføjelser til Skagens Museums chefgruppe. De kommer hver især med mange års erfaring både fra og udenfor museumsbranchen, og de kan bidrage med stærke faglige forankringer og nye perspektiver. Samtidig har de begge en dyb forståelse for vores historie, vores strategiske retning, og vores store fokus på at skabe meningsfulde møder mellem mennesker og kunst. Jeg glæder mig enormt meget til at de skal være med til at udvikle Skagens Museum,””Lisette Vind Ebbesen, Skagens Museums direktør.